1:1 ელექტრონული
სწავლება
ისეთი
სასწავლო
გარემოს
შექმნას
გულისხმობს,
სადაც მოსწავლეები
ინდივიდუალური
კომპიუტერული
მოწყობილობით
არიან აღჭურვილი,
რათა
ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო
ტექნოლოგიების
მიზანმიმართული
და
ეფექტიანი
გამოყენება
იყოს
უზრუნველყოფილი
სწავლა-სწავლებისას.
საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო 2011 წლიდან ახორციელებს პროგრამას "კომპიუტერები პირველკლასელებისთვის", რომლის ფარგლებშიც ყოველ სასწავლო წელს პირველი კლასის მოსწავლეები და მასწავლებლები სახელმწიფოსგან საჩუქრად იღებენ კომპიუტერებს, ე.წ. "ბუკებს"
კვლევები ცხადყოფს, რომ:
- ტექნოლოგიების სწორი დანერგვა განათლების სისტემის წარმატებას განაპირობებს;
- 1:1 სკოლები, რომლებიც სწორად ნერგავენ ტექნოლოგიებს მიღწევებით უსწრებენ სხვა სკოლებს;
- დირექციის ლიდერობის უნარი წარმატებისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია;
- ტექნოლოგიები აუმჯობესებს სწავლა-სწავლების პროცესს;
- ონლაინ თანამშრომლობა ზრდის სწავლის პროდუქტიულობას და მოსწავლის ჩართულობას;
- ტექნოლოგიების ყოველდღიური გამოყენება ინვესტიციის საუკეთესო დაბანდებაა.
—ისტ–ის გამოყენებით შესაძლებელია ისეთი თვალსაჩინოებების შექმნა რომელიც უფრო ეფექტურს გახდის საგაკვეთილო პროცესს.
—ისტ–ის გამოყენებით შესაძლოა, უფრო ეფექტიანად და ინტენსიურად მოხდეს ეროვნული სასწავო გეგმით გათვალისწინებული უნარ–ჩვევების განვითარება
- 1:1 სკოლები, რომლებიც სწორად ნერგავენ ტექნოლოგიებს მიღწევებით უსწრებენ სხვა სკოლებს;
- დირექციის ლიდერობის უნარი წარმატებისთვის კრიტიკულად მნიშვნელოვანია;
- ტექნოლოგიები აუმჯობესებს სწავლა-სწავლების პროცესს;
- ონლაინ თანამშრომლობა ზრდის სწავლის პროდუქტიულობას და მოსწავლის ჩართულობას;
- ტექნოლოგიების ყოველდღიური გამოყენება ინვესტიციის საუკეთესო დაბანდებაა.
კომპიუტერული ტექნოლოგიებით სხვადასხვა დისციპლინების ეფექტურად ინტეგრაციის შესაძლებლობა
—ისტ–ის გამოყენებით შესაძლებელია ისეთი თვალსაჩინოებების შექმნა რომელიც უფრო ეფექტურს გახდის საგაკვეთილო პროცესს.
—ისტ–ის გამოყენებით შესაძლოა, უფრო ეფექტიანად და ინტენსიურად მოხდეს ეროვნული სასწავო გეგმით გათვალისწინებული უნარ–ჩვევების განვითარება
სწავლა-სწავლების თანამედროვე მიდგომების ძირითადი ნიშან-თვისებები:
- მოსწავლეზე ორიენტირება
- სწავლის მოტივაციის გაღვივება
- ცოდნის გარდა, უნარ-ჩვევებსა და დამოკიდებულებებზე ორიენტირება
- მრავალფეროვანი სასწავლო საშუალებებისა და რესურსების გამოყენება
- თანამშრომლობაზე დაფუძნებული სწავლა-სწავლება
- აქტიური სწავლა-სწავლება
- ინფორმაციის ანალიზის შედეგად მიღებულ გადაწყვეტილებაზე დაფუძნებული სწავლა-სწავლება
- ავთენტური სწავლა
No comments:
Post a Comment